Betingelser

Leveringsbetingelser og vilkår for Marmorshop.dk
   
1. Betaling
På Marmorshop.dk kan du betale med Dankort, via bankoverførsel eller med check.
Hvis du betaler med Dankort eller andre kreditkort, bliver fakturabeløbet trukket på dit kreditkort, når varerne afsendes.
Hvis du overfører pengene direkte til vores konto i Nordea, 2690 - 5495749098, (med bankoverførelse) bliver varerne bestilt, når pengene er gået ind på vores konto.
Ved betaling med check, bestiller vi varen når vi har modtaget checken.
Hvis varen ikke kan leveres eller afvises på grund af beskadigelse m.v., eller såfremt du benytter din fortrydelsesret, vil fakturabeløbet for den pågældende vare blive indsat på din konto, når Marmorshop.dk har modtaget dine returvarer.


2. Priser
Alle priser er incl. 25% moms.
Der tages forbehold for: prisstigninger, valutaændringer, force majeure, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, excl. Færøerne og Grønland.


3. Fragt / Fremsendelse
Fragtprisen bliver oplys inden du godkender din bestilling. Prisen afhænger af hvilke varer du bestiller, da fragtprisen afhænger af varens vægt. Dog vil øer uden brofaste forbindelse blive pålagt et extra gebyr. Alle varer sendes med fragtmand eller Post Danmark. Med Post Danmark leveres varen dagen efter afsendelse. Varer, der leveres med fragtbil, leveres til første dør i stueetagen.
Du har også mulighed for at afhente varen på vores adresse, som er Glatvedvej 22 - 8444 Balle. Varen skal dog bestilles og betales på forhånd. Du vil så modtage en e-mail når varen er klar til afhentning.


4. Levering
Leveringstiden er i øjeblikket 3 - 14 arbejdsdage (excl. lørd./sønd. og helligdage)
Forsendelse med vognmand og fragtmand er til gadedør i gadeplan. Vi har desværre ingen
indflydelse på fragtmandens rute. Leveringstidspunkt kan derfor ikke præciseres nærmere
end mellem kl. 0900 - 1600 på en given dato.
Som udgangspunkt stilles ingen forsendelser uden kvittering for modtagelsen. Såfremt
der ikke træffes nogen hjemme lægger fragtmanden en besked. Kontakt fragtmanden
og aftal ny udkørsel.
Levering af varer anses for sket, når fragtmanden har leveret varen på bestillingsadressen og kunden har modtaget varen. Vælges det at varen må stilles, har kunden selv ansvaret for varen så snart fragtmanden har stillet varen på modtager adressen


5. Modtagelse
Når du har modtaget dine varer, skal du sammenholde disse med ordrebekræftelsen. Kontroller altid varen/pakken for transportskader inden kvittering for modtagelsen. Såfremt der er skade på en vare gøres indsigelse overfor transportfirmaet på stedet. Der må aldrig kvitteres på et fragtbrev uden at gøre anmærkninger på fragtbrevet, hvis der er skader på nogen af varerne. (Det er ikke nok kun at tjekke kassen udvendig)
Kvittering for modtagelsen, er det samme som at sige, at varen er i orden!

Er varen/emballagen beskadiget, kan du enten nægte modtagelse, hvorefter fragtmanden tager pakken med retur. Vi skal herefter kontaktes. Du kan også modtage pakken, men kvitterer på fragtbrevet "Modtaget med forbehold" og indholdet af pakken kan tjekkes efter fragtmanden er gået. Opdager du først skaden, efter du har åbnet pakken, skal du henvende dig på det lokale postkontor, transportøren eller hos os.
Er pakken sendt med Post Danmark skal du henvende dig på det lokale postkontor, hvis (1) der er mangler i pakken (2) indholdet er beskadiget.
Det er vigtigt at emballagen bevares for evt. senere besigtigelse af transportør.
Synlige defekter eller mangler skal anmeldes til Marmorshop.dk   på leverings-dagen eller senest dagen efter! Henvendelser på mere end 2 dage efter modtagelse kan ikke behandles!

Håndterbare leveringer under 20 kg sker til den anviste adresse, dog max. 1. sal eller kælder. Leveringer over 20 kg eller uhåndterbare leverancer leveres nærmest muligt leveringsadressen, i rampe- eller gadeplan.


6. Defekte varer
Har du mod forventning fået defekte eller fejlleverede varer i leveringsøjeblikket, skal Marmorshop.dk kontaktes. MOHRSEN.dk dækker transportomkostninger i forbindelse med fejlleverede varer ved forsendelse via Postdanmark eller Fragtmand, med betingelse af at det er os der står for rekvirering af fragtmand eller sender betalt postkvittering. Vi ombytter og sender naturligvis en ny vare med det samme vi har modtaget den fejlleveredevare, med mindre andet er aftalt!
Som hjælp til vores returafdeling, læg venligst en kopi af ordrebekræftelsen i kassen sammen med varen og en returformular


7. Retur / Fortrydelse
Skulle du fortryde dit køb, kan alle varer, returneres inden 14 dage efter modtagelse. Vi tilbagebetaler varens pris eller bytter til en anden vare, hvis varen er tilbageleveret i væsentlig samme stand og mængde. Originalemballagen skal desuden returneres i en stand, der gør et videresalg muligt, idet der på emballagen er anvist brugbare oplysninger om produktets anvendelse såvel som mål/værdier som er nødvendig info for vore andre kunder.
Specialfremstillede (varer som er fremstillet specielt til dig) tages ikke retur. Vi fremsender speciel ordrebekræftelse på disse varer hvor vi informere om at der ikke er returret på varen. Denne skal sendes underskrevet retur inden ordren sættes i gang. Har du ikke modtaget en speciel ordrebekræftelse gælder de normale 14 dages returret.

Varer, der returneres UFRANCO eller på efterkrav, nægtes modtagelse uden forudgående aftale. Kunden har selv ansvaret for at varen kommer frem i hel stand.
Der kan gå op til 10 arbejdsdage fra vi modtager varen retur til vi tilbagefører pengene.

Husk at gemme din postkvittering som dokumentation for, at du har afsendt varen.
Sendes en vare retur efter de 14 dage, uden forudgående aftale, skal kunden selv betale for at pakken retur igen. Marmorshop.dk er ikke forpligtet til at tagen pakke retur selv om vi har modtaget pakken.


8. Garanti / Reklamationsret
På alle produkter ydes der Reklamationsret ifølge købeloven, med mindre producenten selv giver yderligere garanti på produktet. Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, skal varen sendes til os og vi reparere varen. Skyldes fejlen betjeningsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, vil reparationen blive faktureret kunden.


9. Ejendomsforhold
Marmorshop.dk 
forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer, indtil hele købesummen er betalt fuldt ud.
 

10. Forbehold og ansvarsfraskrivelse
Marmorshop.dk tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.


11. Afgivelse af ordre
Når du har afgivet en varebestilling via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke produkter du har bestilt.

Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) IKKE er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. Marmorshop.dk har derfor mulighed for at annullere bestillingen som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer.